Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 17 december 2018

Snö och julstök!


Igår kväll började det snöa och när vi vaknade i morse var det helt vitt ute! Såå himla mysigt...och enligt väderprognosen ser det ut att vara minusgrader och mer snö den närmaste veckan så det - törs knappt skriva det - kanske blir en vit jul i år! Vad underbart det skulle vara.
Alfahanen har rullat i snödrivorna och jag har tittat på och njutit av hans glädje och försökt att memorera varje sekund av det.
Jag gick en extra promenad med Solstrålen för att han skulle få lite extra motion och så att jag kunde ta lite kort. Tyvärr så är mitt mobilbatteri superdåligt så jag lyckades bara spela in en liten snutt innan mobilen lade av😔. Synd, för naturen var magiskt vacker! Kanske gör jag ett nytt försök i morgon.

Annars har jag julstökat här hemma idag och kokat knäck och gjort pepparmintspastiller och slagit in några julklappar och tittat på julfilm. Som vanligt har jag en lång lista på saker jag vill hinna med att göra/baka/laga den här veckan så jag försöker beta av dem allteftersom.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!