Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 5 september 2017

Julkänsla...eller?!

Varje år vid den här tiden, så långt tillbaka som jag kan minnas, har jag börjat längta efter julen. Eller ärligt talat så har jag nog börjat längta till julen mycket tidigare än så här, haha:)

Den gemensamma nämnaren för de åren har dock varit att jag har mått dåligt och behövt något roligt och positivt att fokusera på istället för att oroa mig för all skit i mitt liv.
I år har jag för första gången i stort sett mått mycket bättre (tack vare att det har löst sig med Försäkringskassan) och jag har verkligen njutit av varje dag (ja, förutom tvätt- och städdagarna då😉) och haft lugn och ro i själen. Jag har inte haft något behov av att fly min vardag eller min ångest och det har och är så himla, himla skönt. Jag hade glömt bort hur det inre lugnet kändes...😢...

Förra julen var dessutom väldigt jobbig för mig med mycket ångest mm, och jag ville bara lämna allt det bakom mig så jag har inte alls velat tänka på julen. Jag har planerat en del julklappar, men det var mer för att jag visste att jag behöver vara ute i god tid än för att jag längtade till julen. Det kändes faktiskt som om jag kanske inte skulle ha någon jullängtan längre, och kanske ingen lust till att julblogga eller drömma mig bort i tomtarnas land. När familjen dessutom ville ändra lite av våra mysiga (enligt mig) jultraditioner så kunde jag se hur kommande julkänslor och jullängtan seglade iväg på ett moln för att aldrig komma tillbaka...

Ja, där var jag väl kanske lite dramatisk, men ni förstår vad jag  menar...😉. Faktum är dock att vi hade ett juligt vuxenmöte under sommaren när vi diskuterade våra framtida jultraditioner så nu känns det lite bättre när det gäller den biten. Och nu när det börjar bli mörkare inne och ute och kylan börjar komma tillbaka så har jag faktiskt märkt av lite tankar på julen... och jag har gått igenom några av förra årets jultidningar...

Dock är inte längtan så stor att jag vill titta på julfilmer än eller lyssna på julmusik och det känns väldigt bra. Jag har ingen brådska med de sakerna i år utan är tack och lov nöjd med nuet. Dock har jag idag faktiskt skrivit mitt första JULBLOGGSINLÄGG på julbloggen vilket känns bra. Och om ni tycker det är tidigt så kan jag meddela att jag ar mycket tidigare de senaste åren:)
Men om ni vill kolla in lite bilder från förra julen (då jag även hade en bloggpaus härifrån) så finns de nu på min julblogg🎅🎅🎅.

Annie

1 kommentar:

  1. Så skönt att du kan se fram mot julen igen utan att fly från vardagen och vad bra att ni kunnat planera för era kommande jular. Jag har kommit fram till att jag måste planera in lite roliga saker under hösten för väntan på julen blir så lång när jag inte har något annat att liksom se fram emot än julen, förväntan på julen blir ju även så himla stor när man längtat så länge och tyvärr är julen ofta inte lika viktig för alla andra som den är för oss julbloggare.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!