Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 5 september 2015

Oordning ska bli ordning...hoppas jag!

Idag har jag ägnat en stor del av dagen åt att röja och sortera bland mina grejor! Nu när jag har suttit och pysslat, och sett hur det ser ut (!)...


...när jag pysslar, så har jag insett att det är dags för en ny röjarraid här hemma! När man bor på så liten yta som vi gör så blir det väldigt snabbt oreda om man inte håller efter, eller om man har nya saker som man inte vet var man ska förvara dem eftersom man har sååå fullt i varje lilla vrå!

Således kände jag att det var dags att gå igenom min bokhylla i sovrummet och ta bort de böcker som jag inte har rört på flera år, och sortera dem som ska vara kvar, och ställa alla tidningsställ på ett ställe och frigöra lite yta för mina pysselgrejor som klart och tydligt (se ovan!) behöver struktureras en aning...:) Därför var jag också en snabbis till IKEA för att köpa lite mera förvaringslådor.

När jag började röja i sovrummet så kom ju förstås mina pälsklingar för att hålla mig sällskap och hålla koll på vad jag gjorde:) Först in var Alfahanen som lade beslag på den bästa platsen, i min säng...




Sedan kom Kaxmörten och lade sig i fåtöljen med ett öga på mig och ett öga ut genom fönstret:)


Sedan kom Solstrålen och tuggade på tuggis i biabädden:)
 

Det är lite mysigt att se hur väl hundarna har koll på vad jag gör, och hur mycket de vill vara omkring mig vad jag än pysslar med:) Det är väl därför som man aldrig känner sig ensam när man har en hund som sällskap:)

Jag kan rapportera att jag har städat upp i bokhyllan och skapat lite mera utrymme för förvaring. Imorgon ska jag sortera pysselgrejorna i lådor och förhoppningsvis kunna stuva in dem snyggt i bokhyllorna:) Det känns lite drygt att hålla på med det här nu när jag egentligen bara vill pyssla och handarbeta, men jag vet att det kommer att underlätta för mig i det långa loppet att ha ordentlig ordning på alla mina grejor:)

Annie

2 kommentarer:

  1. Ovanför min säng har jag vägghyllor där jag har våra pysselgrejer. Nu är vi ju inte på din nivå, men jag lovar.. barnnivån är inte att leka med heller ;) Jag har kartonger från IKEA där jag har lagt allt och märkt på utsidan, t ex pärlor, färg/penslar/lim, julpyssel, påskpyssel, och så vidare. Så när Alvas kompisar kommer står de ofta på min säng, annars når de inte upp till pysselsakerna. Här finns pyssel för att göra armband, gryunderlägg, askar, lerfigurer, fotoramar, träfigurer att måla, vaddkulor i olika storlekar och former att måla och dekorera, Hama-pärlor, plattor och beskrivningar i massor, och färdiga Panduro-kit...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, vad härligt det låter med alla de grejorna:)) Det är kul om barn lär sig att pyssla; det är ju så rogivande men samtidigt får man använda hjärnan och den egna fantasin...mysigt!

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!