Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 8 september 2015

Krisläge...!

Idag blev det stort krisläge här i Våran Lilla Vrå!
Min CD-spelare har lagt av!!!
Och jag som lyssnar på (jul)musik jättemycket nu på hösten! Och datorn var inte intresserad av att ladda ner några av mina musik-CDs...så jag fick nöja mig med det som fanns nerladdat sedan tidigare - vilket inte var speciellt mycket! Och inte finns det några pengar att köpa en ny CD-spelare för..!

Inte för att jag ska klaga - min CD-spelare har hängt med hela vägen från England så den har minst 11 år på nacken, vilket är mycket i dagens slit-och-släng samhälle. Jag köpte den när jag bodde i London, och när jag hastigt och mindre lustigt lämnade England så tog min dåvarande pojkvän vara på den och tog med sig den till mig när han kom och hälsade på mig här i Sverige. Sedan hade jag den i ett antal år innan den ena högtalaren en dag började lukta bränt. Då kopplade jag ur den och körde vidare på bara en högtalare... Men idag hade den fått nog av att spela CD-skivor. Radion fungerar nog fortfarande men eftersom jag aldrig lyssnar på radio så är det oväsentligt.

Jaha, det blir till att kolla in utbudet på Ellos.se...något annat alternativ har jag inte. Min musik måste jag kunna lyssna på här i Våran Lilla Vrå, annars skulle jag bli galen!

Precis brevid mig i soffan ligger Kaxmörten inlindad i sin filt..

...och på min favoritplats i soffan ligger just nu Solstrålen och vilar:)

Annie

3 kommentarer:

  1. Det går inte att göra spellistor av julmusiken på Spotify? Det är ju gratis... För övrigt hoppas jag att Ellos hade något som var av intresse!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju ganska 'gammaldags' och försiktig av mig (att starta en blogg gick jag nog och grunnade på i ungefär ett år..haha!) och har inte vågat mig på Spotify än - syrran har nämnt det men hon vet hur jag är...:)) Någon dag kanske det blir Spotify men jag är nog inte där än...

      Radera
    2. Jag glömde det... *slår mig för pannan*

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!