Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 19 augusti 2017

The one and only

Jag sköt på det för att jag visste att det skulle vara jobbigt.
Det skulle vara jobbigt att se världens bästa friidrottare bli skadad i sitt sista lopp.
Det skulle bli jobbigt att se honom bli avtackad för gott.
Det skulle bli jobbigt att föreställa sig friidrotten utan Usain Bolt.


Och det blev det.
Idag stålsatte jag mig och tittade på de sista timmarna från friidrotts-VM som jag hade spelat in. Och jag sörjde under avskedet till Usain Bolt. Tårarna rann när jag såg honom få stående ovationer från 50 000 människor på Olympia Stadium i London.


Det är svårt att förstå att denna underbara era är över och att han inte kommer att stå i startblocken på nästa mästerskap.
Jag vet att livet går vidare och nya stjärnor kommer att födas...men ingen kommer att vara
Usain Bolt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!