Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 5 juni 2017

Stolt virkerska!!!

Jag hade planer på att göra klart lite virkprojekt den här helgen, och det har jag faktiskt lyckats med!
Det projektet som jag är allra stoltast över, och som jag gjorde klart i går kväll, är denna virkade filt! Den heter Spring Lane CAL och det är ett mönster från Drops Design.
 
 
Jag måste säga att jag är SJUKT NÖJD med den här filten av flera anledningar! Dels att det bara är min andra virkade filt som jag har virkat NÅGONSIN. Och jag trodde inte att jag var en sådan person som kunde virka stora filtar...men det är jag!!!
 
 
Och dessutom är jag så nöjd med att jag - trots att jag gjorde den nästan dubbelt så stor som orginalmönstret - faktiskt har lyckats virkat klart den på mindre än TRE månader!!!


Och har ni sett vad många olika små delar det är på den här filten?? Jag vet att många har tyckt att det har varit tråkigt att virka så många små rutor, men jag har inte haft något större problem med dem. Det värsta har varit att fästa trådar, men jag har faktiskt varit riktigt duktig och fäst dem allteftersom.


Som vanligt ska Solstrålen vara med på ett hörn när jag ska fotografera...

 
Här är en närbild på några av de över 100 små rutorna i filten:)
 
 
 Nu hänger den på mitt soffarmstöd så att jag kan titta på den hela tiden om jag vill -haha! - och så att den är nära till hands om jag vill ha en filt. Hundarna verkar gilla den också:)

----

Just nu är jag så fascinerad av himlens olika utseenden. Så här såg himlen ut på eftermiddagen, och då kändes det som om åskan och regnet inte var långt borta!


Tack och lov blåste det dåliga vädret bort, så nu på kvällen har jag haft en annan utsikt...


Himlen bjuder på mycket vackra vyer när man har solnedgången utanför vardagsrumsfönstret!

Annie

2 kommentarer:

  1. Du är verkligen fantastiskt duktig på handarbete - och på en massa andra saker! Kan det vara så att en "viss farmor" har inspirerat dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära pappa! Jo, nog finns det lite handarbetsgener i släkten allt:)))

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!