Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 10 juni 2017

Fotbollstider

Nu börjar det bli mycket fotboll på tvn, med träningsmatcher inför stora slutspel för det manliga under-21 (års) landslaget och damlandslaget, samt VM-kval för herrlandslaget. Nu när jag har suttit och tittat på ishockey i över 6 månader så känns fotbollen väldigt långsam ibland och händelsefattig... Men så är det ju inte. Det tar ju liksom bara längre tid (för det mesta) för lagen att ta sig till ena planhalvan till den andra...:)

Idag spelade Sverige VM-kval mot Frankrike, en av världens bästa fotbollsnationer, och det blev en ganska bra match till slut. Speciellt den sista minuten då den franska målvakten gjorde ett helt vansinnigt misstag som i sin tur ledde till att Sverige kunde göra ett helt vansinnigt mål som betydde att Sverige VANN matchen med 2-1. Jag var tvungen att titta på den spelsekvensen flera gånger för det var en helt sjuk situation som ledde till att hela Friends Arena (49 000 åskådare) jublade och de svenska spelarna var överlyckliga!

Det är verkligen härligt med sport!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!