Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 11 juni 2017

Söndagspromenad

Jag tänkte att vi skulle gå till hundgården en sväng på förmiddagen; fördelen med hundgården är ju att Solstrålen kan springa runt och busa samtidigt som Alfahanen kan ligga och vila om han vill. Och det vill han ganska ofta:)

Tyvärr var hundgården upptagen idag, så vi fick gå en promenad istället.

När vi går promenader nuförtiden så brukar Alfahanen ta lite vilopauser.
Han bestämmer själv när han behöver en paus och ligga och vila
på gräsmattan en stund.

När vi tar vilopauser brukar Solstrålen passa på att nosa lite extra med sin beaglenos, och
Kaxmörten kliar sig på nosen för att bli av med grimman...

Jag älskar den här tiden då det doftar av syrener överallt! Jag ÄLSKAR syrener
och plockar buketter för att kunna njuta av doften inomhus så länge det bara går.

Jag har tränat lite extra med hundarna den senaste tiden, vilket innebär att Solstrålen numera
brukar hoppa upp på stenar han ser med förhoppningen att jag ska ge honom en godisbit.

Han har blivit väldigt duktig på att hålla balansen och kan även sitta på stenen.

Eftersom vi stannade så passade Alfahanen på att lägga sig ner. Han tog chansen att visa mig
hur duktig han är på att slicka sig om munnen på kommando. 

Solstrålen ville också ha lite mer uppmärksamhet och godis...

...och visade att han också kan slicka sig om munnen.
Ordentligt! Sötnos:)

Som vanligt satt Kaxmörten tålmodigt och väntade på sin tur.
Och sin godisbit.
 
Och självklart kan han slicka sig om munnen också!!!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!