Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 2 februari 2016

Nytt handarbetsprojekt

Idag har jag faktiskt (nästan) gjort (klart) apelsinsaft! Jag har haft apelsinerna i kylskåpet i någon vecka men inte orkat göra saften, så jag känner mig riktigt nöjd att jag i alla fall har tagit itu med det. Just nu får jag ge mig själv en klapp på ryggen även för de små sakerna som görs här hemma...

Imorgon ska syrran komma förbi och hjälpa mig lite grann och det är jag väldigt tacksam för; när man mår dåligt är det lätt att alla måsten läggs på en hög som sedan bara blir jobbigare och jobbigare att ta itu med...

Något som däremot har blivit gjort är virkning på mitt nya filtprojekt! Jag blev sugen på att göra en restgarnsfilt och samlade ihop alla vita och rosa och lila garner som jag hade liggande och sedan började jag virka på en filt baserad på ett mönster från bloggen Attic 24 . Jag ville ha ett riktig enkelt mönster där jag bara kunde virka på utan att behöva läsa mönster och utan att behöva använda hjärnan överhuvudtaget:)

Så de senaste dagarna har jag inte orkat göra mer än titta på tvn från soffan och då har det här projektet passat förträffligt, vilket innebär att jag har virkat c:a 35 cm vilket var mycket längre än jag hade trott att jag skulle komma på så här kort tid. Jag räknar ju med att det här kommer att bli ett långsiktigt projekt:) Så här ser det ut nu i alla fall...


...bortsett att färgnyanserna inte riktigt stämmer; det som ser mörkblått ut är i själva verket mörklila t ex. Som ni kanske också har märkt så tyckte jag virkningen såg så härlig ut att jag bestämde mig för att använda det som bakgrund till bloggen:)
Visst ser det lite mysigt ut, eller vad tycker ni?

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!