Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 29 oktober 2014

Gosig julkrans!



Nu har jag gjort klart min första tygkrans till jul:) Den har en viss charm tycker jag:) Att sätta på banden i skarvarna var verkligen pricken över i:et för min del, så det blev lite flera band än vad det var på kransen i boken (se förra inlägget). Sedan hade jag problem när jag skulle sy ihop den sista biten efter jag hade stoppat den med vadd. Beskrivningen sa nämligen att man skulle lämna en öppning på insidan av kransen för stoppningen vilket jag gjorde. Men det innebar att när jag sedan skulle sy ihop öppningen så kunde jag inte få in kransen i symaskinen så det slutade med att jag fick handsy igen öppningen. Nästa krans jag gör så kommer jag att lämna en öppning för stoppning på UTSIDAN av kransen för jag tycker det är sååå tråkigt att handsy saker... Och ja, det blir minst en mjuk julkrans till, för trots lite småbekymmer här och där så var det roligt att sy den och jag ser framför mig en fin julröd variant med söta små tomtar:D Kanhända att jag också gör några små extra dekorationer till kransarna...

Ha det bra,
 
Annie

2 kommentarer:

  1. Vem vet, om några månader sitter du och gör lapptäcken:)

    SvaraRadera
  2. Nja, SÅ roligt var det inte...:D

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!