Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 14 juni 2021

Heja Sverige💙💛💙!

 Så i helgen gästade Linnea oss och invigde min bäddsoffa.



Vi tittade på alla fem Twilight-filmerna och umgicks och hade det mysigt. Hundarna tyckte nog dock att det var lite konstigt att hon aldrig gick hem på kvällen😂. De är ju lika vana vid våra rutiner som jag är, och det var länge sedan vi hade en övernattningsgäst här.

På grund av studentfirandet och nattgästen mm så blev det dåligt med långpromenader i slutet på veckan, och det var verkligen något jag saknade. Jag har verkligen fått in den rutinen nu och kroppen mår bra av det. Men igår tog vi chansen och gick en längre tur igen.


På vägen gick vi förbi den här sötnosen som var väldigt nyfiken och kom fram till staketet och hälsade på oss. Det var såå mysigt att få smeka en sammetsmjuk hästmule igen...och hundarna tyckte också att det var spännande med en stor häst på så nära håll. Och helt plötsligt fick jag en så stark längtan efter att rida igen...

Jag har kommit en bra bit på väg med mitt hundbroderi tack vare alla filmer och fotbollsmatcher (tre per dag) de senaste dagarna. Det skulle vara kul att få tavlan klar till min födelsedag, men jag tror det blir svårt eftersom jag har några saker inbokade den här veckan också. 
Om en timme ska Sverige spela sin första match i fotbolls-EM så nu ska jag fixa lite middag innan jag sätter mig och hejar på Sverige. De ska spela mot Spanien, ett av de bästa landslagen i världen, så jag har inga större förhoppningar på matchen. Blir det oavgjort gör landslaget det väldigt bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!