Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 5 februari 2017

Världens bästa Karlsson...



Ja, det kanske han inte är, Eddie Karlsson, men han är verkligen duktig på att köra motorcykel!

Och då hör jag er fråga: Hur kommer sig att jag helt plötsligt pratar om motorcyklar???
Helt rätt, jag är egentligen inte det minsta intresserad av motorsport, men varje vinter så sänder Vinterstudion och  SVT från SM-veckan då man i ett antal sporter tävlar om titeln Svensk Mästare. Och varje år är en av sporterna X-trial, som i princip innebär en hinderbana som ska klaras av på en motorcykel. Och de senaste fem åren har Eddie Karlsson tagit guldet, och varje år sitter jag lika trollbunden och tittar på de otroliga hindren som de tävlanden ska klara av! Helt sjukt imponerande! Och för att inte tala om deras balans, eller framför allt kanske jag ska säga Eddie Karlssons balans!

Här är ett exempel på det värsta hindret från förra året...


...och jag kan lova att det INTE såg lika enkelt ut när de andra förarna i finalen skulle försöka göra samma sak...!

Om ni nu helt plötsligt skulle börja känna samma fascination som jag gör - för det gör ni väl??? - så kan ni se hela finalen (inklusive den nästan lika imponerande cykel-varianten, cykeltrial) från i år på den HÄR sajten.

Och jag som knappt kan hålla balansen på ett ben, haha!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!