Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 6 februari 2017

Dagens virkning!

Idag har jag virkat...för ovanlighetens skull...or not...hahaha!!!

Jag har virkat ett antal rutor i olika färger men som alla har en vit yttre kant gemensamt. Jag hoppas att jag lyckas virka många nog så att jag kan få ihop till en filt:)


Jag har använt lite billigare varianter av akrylgarn så tyvärr har jag inte kunnat välja exakt de färger som jag allra helst skulle vilja ha; typ pastellfärger eller många olika rosa/lila toner! Men jag har försökt att välja garnfärger som i alla fall är lite roligare än beige och brunt; jag är INTE en beige/brun person!


Jag blir lätt uttråkad när jag sitter och virkar samma sak om och om igen, men det här mönstret är ganska roligt, och rutorna blir stora, och jag kan använda nya färgkombinationer hela tiden, så vi får väl se hur det går framöver.
Jag har en inre virktant som skulle vilja virka massor av fina filtar, men i verkligheten har det visat sig ganska svårt för mig att klara av det. Men jag försöker tänka positivt! Nu när jag inte har någon yttre stressfaktor hängande över mig så kanske jag lättare kan fokusera på ett virkmål som kanske  kan bli lite enformigt, som inte går så jättefort att uppnå men som kan vara värt det i långa loppet....???
Ja, vi får väl se hur det går.
Men jag hade i alla fall kul med min virkning idag och det är det som är huvudsaken!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!