Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 31 januari 2017

Hundarnas tur

Eftersom jag igår uppdaterade er på mitt liv, så är det väl idag dags att berätta om hur mina älskade hundar har haft det de senaste månaderna:)
Eftersom det är vinter så har hundarna spenderat mycket tid med mig i soffan medan jag har handarbetat. Det är till exempel en daglig kamp mellan mig, Kaxmörten och Solstrålen om vem som ska lägga beslag på den underbara elektriska filten:)
 
 
Eftersom jag nu är klar med förra årets julklappar och inte behöver stressa med handarbetena, så har jag försökt att se till att Kaxmörten får ligga och mysa hos mig en del istället för att jag handarbetar.
 
 
Det är egentligen inte någon större uppoffring; det är som ni ser riktigt mysigt att ha honom ihopkrupen bredvid mig:)
 

 Andra gånger är han nöjd med att ligga och sova bredvid mina ben medan jag handarbetar:)

 
 
Vi har haft snö till och från, och Alfahanen - som älskar snö lika mycket som mig - har ibland fått leta ordentligt efter snöhögar att rulla sig i. Det händer ganska ofta att jag medvetet går en extra runda förbi en kvarliggande snöig gräsmatta eller en snöhög eftersom jag vet hur mycket han tycker om att ligga i snön och mysa:) Dessutom är det nog svalt och skönt för honom att ligga och vila en stund i snön; han är ju ändå elva år och 7 månader.
 

Vi har varit en del i hundgården (när marken inte har varit täckt av is) så att framför allt Solstrålen kan få springa av sig. Jag orkar ju inte alltid gå så långa promenader.


Vi har även varit hundvakt ett antal dagar åt  några hundkompisar, så då har vi gått till hundgården lite extra mycket för att de ska kunna busa tillsammans och göra av med energi utomhus.



I stort sett har hundarna mått bättre än vad jag har den senaste tiden.
Alfahanen har haft ett svullet blodöra  (läs mer om det HÄR) efter nyår. Tack och lov har han inte varit ett dugg besvärad av det så vi har bara väntat på att svullnaden ska gå ner av sig själv.
 
 
Efter att svullnaden går ner så skrumpnar örat ihop lite grann ('blomkålsöra'). Samma sak hände för några år sedan med det andra örat, så nu har han två matchande skrynkliga öron.
Men han är fortfarande världens finaste❤❤❤
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!