Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 8 april 2019

Sista dagen med gänget🐾💔

Det här har varit en sorglig helg.

I nästan ett årtionde har de två hundarna Vicky och Shiba i syrrans familj och mina tre hundar varit en tajt flock som har busat tillsammans och lekt i skogen. 'Tjejerna' har varit här hos oss ibland på somrarna när syrrans familj varit på hundfria semestrar, precis som mina hundar har varit hos dem ibland. Det har även blivit stämningsfulla hundpromenader på julaftonskvällen varje år. Och många familjefiranden och filmdejter där alla fem hundarna har varit en viktig del av familjen.


Men nu har fina lilla Vicky blivit dålig och kommer att få somna in under veckan som kommer💔, så igår var vi tillsammans hela gänget en sista gång. Självfallet var vi tvungna att åka till deras älskade skog en sista gång, även om varken Vicky eller Alfahanen orkade springa runt så mycket som de en gång i tiden gjorde. Dessutom vräkte det ner massa blötsnö dagen innan så det var inte så lätt för hundarna att ta sig fram.



Men de var bara glada att vara där och alla hundarna njöt på den nivå de kunde och självklart fick alla hundarna en massa smaskiga godbitar. Vi försökte samla alla våra pälsklingar på en bild en sista gång, men det har alltid varit lättare sagt än gjort...❤



Min älskade syster med sin trogna lilla följeslagare som har älskat min syster under nio år genom vått och torrt❤.



Var än syrran har varit så har alltid Vicky varit ett halvt steg bakom...eller framför...❤.

När alla hundarna var nöjda med utflykten så packade vi in dem i bilen och åkte hem till syrran där vi åt tacos och sedan slog vi oss alla ner i deras vardagsrum och tittade på actionfilmen Olympus has fallen.

Innan syrran skjutsade hem mig och hundarna blev det ett tårfyllt farväl av fina lilla Vicky.


Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!