Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 13 april 2018

Det går inte som jag har tänkt mig...

Den första matchen i den första rundan av Stanley Cup-slutspelet har nu spelats av alla lag och det går inte riktigt som jag skulle vilja tyvärr...

Washington hade en riktigt bra start i sin match på hemmaplan, men Columbus kom tillbaka och efter full tid var ställningen lika och det blev övertid. Där gjorde tyvärr Columbus mål och vann första matchen😟. Som vanligt kommer det att bli en nagelbitare framöver...

Sedan har vi Washingtons ärkerival Pittsburgh Penguins som blir nästa motståndare - som vanligt - för Washington i andra rundan OM de går vidare... I den första rundan möter Pittsburgh Philadelphia och min förhoppning var att Philadelphia kanske skulle kunna slå ut Pittsburgh och 'göra jobbet' åt Washington, men det verkar inte särskilt troligt med tanke på att Pittsburgh slog dem i första matchen med 7 - 0😲! Nog för att det är bäst av sju matcher men det är MYCKET som måste förändras om Philadelphia ska uträtta ett mirakel i de nästa sex matcherna...

Annars finns det många spännande lag att följa så även om det går åt skogen för Washington - IGEN - så kommer jag att ha många trevliga hockey-timmar framför mig! Och skulle Washington åka ut så kan jag alltid hoppas på att det blir likadant som förra året; nämligen att Nicklas Bäckström kommer till ishockey-VM istället och hjälper ishockey-landslaget att vinna GULD😀.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!