Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 2 april 2015

Påskpynt och ett bra köp!

Jag har inte dekorerat så mycket inför påsken förutom på mitt matbord, men idag unnade jag mig några påskliljor...
 

...och fixade ett litet gult påsk-stilleben i vardagsrummet:) Jag brukade unna mig mycket påskliljor när jag bodde i England, så det känns trevligt att för en gångs skull ha en liten bukett stående i vardagrummet nu till påsk.

 
Dessutom kom det ett väldigt trevligt paket i posten idag. Det var den här engelska korsstygnstidningen med medföljande materialpack. 

 
Med de här trådarna, aidaväven, kort och dekorationer så kan man...
 
 
...göra ett antal små projekt...
 
 
...med hjälp av mönster och beskrivningar...



...som finns i tidningen.
 
Dessutom medföljde ett separat mönster till den här fina tavlan:
 


Den här tidningen + material + mönster fick jag betala c:a 120 kr för, och jag beställde den dessutom från England! Det kallar jag valuta för pengarna!
 
För övrigt så har jag insett på senare år att när de engelska korsstygnstidningarna anger hur lång tid det ska ta att brodera något, så får jag själv räkna med den dubbla tiden...! Jag kan inte låta bli att fundera på om det är de som broderar projekten åt tidningarna som broderar VÄLDIGT snabbt, eller om det är jag som broderar VÄLDIGT långsamt...??? Hur som helst så är det alltid bra att ha någon slags idé om hur lång tid det tar att brodera ett projekt:)
 
 Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!