Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 23 april 2015

Hur ska matte överleva?!

Imorgon ska jag åka och hälsa på min mormor över helgen, vilket innebär att jag måste lämna hundarna hos släkten...:( Det är INTE lätt för mig att lämna hundarna... och det händer INTE ofta...! Men mormor börjar verkligen bli till åren och jag vill passa på att spendera tid med henne nu innan det är för sent. Och Solstrålen börjar bli så pass lugn nu - efter 3 1/2 år! - att syrran kan tänka sig att ha honom några dygn...haha! Alfahanen ska också vara hos syrran och hjälpa till att hålla koll på Solstrålen, och Kaxmörten ska umgås med 'mormor' några dagar:)

Så nu har jag lätt ångest över att lämna mina älsklingar, speciellt Solstrålen som jag inte har varit ifrån längre än en dag...
Jag gör i ordning portionspåsar med hundmat. 
Jag packar filtar och kuddar...
Vad då?!
De måste sova BEKVÄMT!
Jag packar bajspåsar, matskålar, tuggben, hundgodis, löplina och aktiveringsleksaker.
Behöver jag säga att hundarna har MYCKET mer packning än vad jag har?!
Behöver jag säga att jag ringer mamma och syrran för att ge dem en massa förmaningar, trots att syrran har hundar och är uppvuxen med hundar och mamma har haft tre schäfrar...?!
Behöver jag säga att jag redan LÄNGTAR till söndag kväll när vi återigen är återförenade...?!

Hönsmatte Annie

PS Jag kommer inte ha tillgång till internet så nästa inlägg blir inte förrän söndag. Ha en bra helg! DS

1 kommentar:

  1. Jag känner igen mig precis!! Vi var ju på Gran Canaria en vecka och jag höll på att längta ihjäl mig! Min förra hund var jag ifrån en vecka när jag var på Island, annars valde jag sådana semestrar att hon kunde följa med! Så blir det ju i sommar med - vandring i fjällen kommer att passa Denniz perfekt - och lillmatte älskar det med!!

    Ha en härlig helg... men jag kommer att sakna dina inlägg och dina kommentarer hos mig.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!