Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 29 juni 2019

Det blev en ganska ok dag ändå...

Som vanligt blev det en lång sovmorgon, men sedan gick vi till hundgården. 
Jag tyckte det var jätteskönt ute. Lagom varmt för en t-shirt utan risk för att frysa (eller svettas).


Hundarna gick runt och nosade och uträttade behov.


Det är viktigt att nosa på samma ställe som brorsan och tugga på grässtråna bredvid varandra.


Kaxmörten på språng.


Solstrålen kollar in läget.


Solen sken och efter ett tag blev det varmt för hundarna så jag tog fram lite vatten till dem.


Solstrålen spanar.


Båda hundarna väntar på godis från mattes hundväska.


Solstrålen söker godis.


Kaxmörten vill också söka men jag brukar göra det lite lättare för honom. Han har inte riktigt samma driv och ork som sin yngre beaglebrorsa.


 På eftermiddagen tog vi det lugnt. Jag virkade och tittade på kvartsfinalen mellan Italien och Nederländerna medan hundarna slappade. Kaxmörten i soffan bredvid mig...


...och Solstrålen i den lilla korgen vi fick ärva efter fina Vicky❤.

 
Solstrålen älskar att ligga i den men ibland ser det ut som om den är för liten för honom...


Efter en eftermiddagspromenad så var det dags för att titta på kvartsfinalen mellan Sverige och Tyskland där Tyskland var storfavoriter.


Kaxmörten hade grävt ner sig i ett hav av filtar bredvid mig.


Efter ett tag bytte de platser och Solstrålen lade sig bredvid mig på filtarna...



...och Kaxmörten låg på den andra sidan om mig.

Tidigt i matchen gjorde Tyskland mål och då kändes det inte så bra. Men Sverige svarade ganska snabbt med att göra 1-1 och sedan började Sverige spela riktigt bra. Jag satt och virkade och ju längre matchen höll på desto mer svettiga blev mina händer och det blev mer och mer svårt att virka.
I början på andra halvleken gjorde nämligen Sverige 2-1 och sedan blev det riktigt spännande! Men tjejerna klarade det och jag fick göra ett vinnartjut när matchen var klar och Sverige hade gått till semifinal och vunnit en VM-match mot Tyskland för första gången på 24 år!!!


Förutom en SEMIFINAL i VM blev dessutom Sverige klara för OS nästa år eftersom bara de tre bästa europeiska lagen i VM får vara med i OS!
Så himla härligt!
💙💛💙💛💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!