Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 28 november 2018

Promenad och en söt gottegris!


Jag älskar verkligen vädret som är just nu. Även om det inte har snöat så är det kallt och marken och allt som växer är täckt av vit frost som gör att naturen ändå är vit och vintrig. Dessutom har det varit soligt så fint promenadväder är det också...om man snurrar in sig i en varm halsduk och har en skön mössa.



Jag och Solstrålen och Kaxmörten gick en långpromenad på förmiddagen och eftersom det var nästan -10 grader kallt så tänkte jag att det var bäst att båda två fick ha på sig sina fina stickade tröjor. Solstrålen tyckte dock inte det var en sådan bra idé och så fort som jag hade satt på honom tröjan så skuttade han runt, runt hemma och försökte liksom bli av med den och när det inte funkade försökte han skaka av sig den. Som tur är så sitter den väldigt bra så den åkte inte av😉. Det tog nog 10 minuter i början på promenaden innan han glömde bort att han hade den där hemska saken på sig...men sedan verkade de båda väldigt nöjda med sina tröjor. Och de är så fina i dem också😍!

På eftermiddagen gick jag och Alfahanen till Bästa T på filmdate. Eller gick och gick...Alfahanen hade väldigt bråttom och hade sprungit hela vägen om han kunnat. Alla hundarna älskar att gå dit eftersom de blir riktigt bortskämda av både T och hennes mamma😀.
Först besökte vi T:s mamma där Alfahanen fick en stor tallrik ris och kött och sedan lite extra godsaker av T:s mamma. Sedan går vi till Bästa T där det blir en massa gott godis och kanske någon bit kyckling...inte undra på att alla tre sötnosarna ÄLSKAR att gå dit!



Idag blev Alfahanen både mätt och trött så medan vi tittade på julfilm så låg han och sov bland hundgodiset som han hade fått och hade bredvid sig men inte orkade äta.

När vi sedan skulle gå hem så började T plocka ihop godbitarna så att jag skulle kunna ta hem dem och ge honom och brorsorna senare...


...men jag tror att Alfahanen trodde att vi skulle ta bort dem helt så han började äta upp dem medan han låg utslagen på golvet...han liksom fångade in dem med tungan. Det såg väldigt roligt ut😊.


För trött och mätt för att resa sig upp men inte för trött för att äta upp godbitarna när de höll på att försvinna!

Jag var ju tvungen att äta upp godiset matte, eftersom T höll på att ta bort det!
Och eftersom godiset var så gott så fick jag med mig en del hem till de andra två också. Det var väldigt uppskattat kan jag rapportera😋.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!