Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 12 november 2017

Virkhjälp❤🐕



Idag har jag fortsatt att virka på min julfilt; jag vill ju så gärna att den ska bli klar till Adventsfikat! Dock börjar den bli gigantiskt stor eftersom den i princip ska täcka en dubbelsäng, vilket i sin tur betyder att det är väldigt svårt att hålla hundarna borta från den när jag virkar på den i soffan.
Det är ju trevligt om julfilten i alla fall kan vara ren INNAN jag lägger den på sängen för första gången😉!

Idag var ännu ett tillfälle när jag fick försöka förklara för Solstrålen att vi tuggar inte på tuggben på filten och det blir svårt för matte att virka om du ska sitta precis där och så vidare...

Jag vill gosa Matte...!
Här kan jag väl sitta...???

Men om jag lägger mig här då...???

Jag hör INTE vad du säger..! Jag SKA ligga här!!!

Vad du är dryg, Matte!!! Varför måste du virka hela tiden?!
Nu har jag provat filten på sängen igen och insett att jag måste virka ännu en rad med rutor för att den ska bli så stor som jag vill och täcka sängen ordentligt. Det gäller att💪💪💪om jag ska få den klar till Adventsfikat!!!
Tur att jag har sådana bra hjälpredor här hemma🐕❤!

Annie

2 kommentarer:

  1. Jag älskar färgerna i filten, den blir så fin!

    SvaraRadera
  2. Åh, den där filten kommer bli så fin. Älskar kombinationen av grått, rött och vitt.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!