Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 15 november 2017

Bröder💞



Alfahanen och Kaxmörten har alltid haft ett väldigt respektfullt förhållande. När Kaxmörten kom till oss som valp tog det flera månader innan han fick komma fram till Alfahanen utan att Alfahanen morrade. Inte för att Alfahanen någonsin skulle gjort honom illa utan för att han visade vem som bestämde och talade om för Kaxmörten hur han skulle uppföra sig.

Det förde med sig att Kaxmörten alltid har haft en otrolig respekt för Alfahanen och att de alltid har samexisterat utan problem. De har ALDRIG bråkat och har bara levt lugnt sida vid sida. Vilket är HELT FANTASTISKT egentligen!!! Speciellt nu när jag har sett hur Kaxmörten och Solstrålen kan bråka...

Eftersom Kaxmörten har en sådan respekt för sin storebror så har det aldrig varit särskilt mycket lek emellan dem, bara samexisterande. Men ibland - vilket ofta sammanfaller med att Kaxmörten är lite upphetsad över väldoftande löptikar - så bjuder Kaxmörten upp till lek och det hände en stund idag😊.

Jag älskar att titta på dem då; det är helt underbart att se på när två hundar som har respekt för varandra leker ihop❤.


Det finns en sådan ömsesidig respekt och försiktighet i leken som värmer ens hjärta❤. Tänk om alla människor kunde behandla varandra så fint...


Bara jag tittar på bilderna nu och tänker på det så får jag tårar i ögonen, och jag vet att jag en dag kommer att tänka tillbaka på dessa underbara stunder med värme och enorm saknad i hjärtat och själ.
Mina fina, fina killar som jag älskar sååå mycket💝.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!