Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 19 juli 2022

Hundarnas favoritställe

 


Inatt sov vi dåligt allihopa. Stackars Solstrålen hade värk och var rastlös. Tack och lov verkar det ha gett med sig för den här gången, men på sjukgymnastens inrådan så var jag idag iväg och köpte paracetamol som jag kan ge till honom i en väldigt liten dos när den vanliga smärtlindringen inte fungerar fullt ut.


Det passade perfekt att gå till hundgården så att hundarna fick gå runt i sin egen takt och söka lite godis medan jag passade på att ta lite kort. Jag är så tacksam för våran lilla hundgård.


Herregud vad vita mina hundars ansikten har blivit😳... De var faktiskt chokladbruna en gång i tiden...


Dagen till ära hade jag på mig min nya virkade sommartopp Scilla Tee som jag är så nöjd med.
Så himla skön och sval att ha på sig.


Jag har kvar garn som räcker till ännu en topp, men den är inte så jättesnabb att virka tyvärr. Jag har ett antal olika projekt som jag vill göra den närmaste tiden, bland annat en CAL som jag tänkte hoppa på för skojs skull. Skulle vara trevligt med en ny, fin höstduk.


Det är ju en himla tur att det kommer så många mästerskap på tvn den närmaste månaden. Både ridsport, friidrott och ishockey (!). Det innebär ju mängder av trevliga handarbetstimmar för mig😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!