Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 30 juli 2022

Balkongen frodas

 Det växer ganska bra på balkongen just nu vilket är härligt att skåda.
En ny omgång cocktailtomater håller på att mogna på mina två buskar.

Basilikan växer på, men kanske inte lika mycket som vissa år. 
Dock hoppas jag att jag hinner skörda ett par omgångar innan frosten så jag kan lägga upp
ett förråd med smarrig pesto i frysen inför vintern.

Mina märgärtor växer på ganska bra och snart kan jag få knapra på färska krispiga ärtor...mums!


Dock har jag tyckt det har varit dålig fart på mina sockerärtor, men döm om min förvåning och lycka när jag tittade närmare på mina buskar igår och såg ett helt gäng sockerärtor som hade dykt upp! Helt plötsligt verkade som, men de var bara väl kamouflerade😁. Hursom, jag är jätteglad för sockerärtor, sugarsnaps och märgärtor hör till mina favoritgrönsaker och det är ju superlyxigt att kunna skörda dem på balkongen på riktigt för första gången!


Det verkar som om ena gräslöksplantan har fått nytt liv, och kanske kan jag skörda lite längre fram.


Med tanke på hur trött min gräslök har sett ut i sommar så planterade jag nyligen resterna
av en liten kruka med gräslök som jag köpte i mataffären.
Hoppas att den tar sig. Kan inte ha för mycket gräslök... eller basilika för den delen.


Pelargonerna har också börjat blomma och den allra finaste av dem har fått flytta in till mitt vardagsrumsbord. 


Alldeles ljuvliga sommarrosa blommor!

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!