Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 15 januari 2022

Senaste tidens handarbeten

 Jag har insett att det inte kommer att fungera för mig att skriva inlägg här varje dag just nu. Eftersom allt blev så jobbigt och extremt stressigt innan jul så vill jag verkligen inte känna någon press från mig själv att skriva här VARJE dag nu när jag faktiskt försöker komma igång med vardagsbloggandet igen. Förhoppningsvis känner jag mig mer inspirerad att blogga om jag siktar in mig på att skriva inlägg ungefär varannan dag, i alla fall just nu. Jag hoppas också komma igång med min engelska korsstygnsblogg eftersom jag faktiskt har börjat broderat korsstygn igen. Det blev ju ett tvärt stopp på broderandet i somras när jag fick lite stickbeställningar och sedan blev tvungen att prioritera julklappar.


Det här är det första projektet jag började med efter min korsstygnspaus. Det är en del i en serie på tre  olika siluett-motiv och riktigt roligt att brodera.


Som vanligt har hundarna hållit sig nära medan jag har broderat😍😊.

På tal om broderier kom jag mig äntligen för att rama in ett korsstygnsbroderi som jag gjorde klart förra året.


Jag blev riktigt nöjd med denna tavla och har satt upp den ovanför soffan. 

Det har även blivit en del stickning förstås. Just nu håller jag på och leka lite med miniatyrmönster och har testat att sticka minivantar.


Jag har inte hittat något perfekt mönster, så jag har testat att sticka på fri hand. Den här lilla vanten är 7,5 cm lång. Dock har jag inte stickat någon tumme på mina testvantar eftersom det blir OTROLIGT pilligt att göra... Få se om jag vågar mig på att testa det också. 
Det är i alla fall kul att sticka något som för en gång skull blir klart på bara några timmar...

1 kommentar:

  1. Oh lovely piece. Enjoy! The framed piece is beautiful. Looks great.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!