Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 7 augusti 2020

Lägesrapport

Operationen gick bra så vitt vi vet. Kaxmörten är svullen på den sidan där de tog bort den stora tanden, men annars verkar han vara ganska ok. Just nu ligger han på rygg, begraven i filtar med bara baktassarna som sticker ut så det kan inte vara alltför illa med honom. Dock blir det mjuk mat i ett par veckor och samma sak gäller tuggben och andra hårda saker...

Jag och Solstrålen är ganska slutkörda. Solstrålen var vaken mellan 07.00-14.00 medan jag hjälpte mamma att städa både hemma och på hennes kolonilott innan vi hämtade Kaxmörten hos veterinären. Inte konstigt att vi somnade på soffan alla tre när vi väl var hemma igen på eftermiddagen...

2 kommentarer:

  1. Oh I'm so glad you posted an update. Rest little buddy.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det har gått bra så långt. Hoppas att han kryar på sig nu.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!