Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 31 oktober 2019

Min älskade 8-åring❤

Idag fyllde min älskade Solstråle 8 år! Förutom att hans nos börjar bli ganska vit så är det svårt att tro att han är så gammal. Han beter sig mer som en unghund än en hund som börjar närma sig pensionsåldern....
Självklart har vi firat under dagen!


Vi började dagen med att gå till hundgården, och tack och lov var det soligt och fint.


Jag såg till att ha fickan full med gott hundgodis som jag sedan slängde ut i hundgården. Solstrålen är alldeles galen i att söka godis; både för att han älskar godis och för att han älskar att jobba med sin nos så det var självklart att vi skulle ägna oss åt det idag!


Det märks verkligen att han är en jaktras som är avlad för att spåra och jaga, för han kan springa runt hur länge som helst med nosen i backen och söka godis. Det är så fascinerade att se när han 'jobbar' och hur han springer omkring med nosen längsmed marken, och helt plötsligt kan tvärnita och ändra riktning när han känner godisdoften.


Självklart sökte Kaxmörten och Shiba också efter godis bland de fallna höstlöven så mitt godisförråd minskade fort.


Till slut kallade jag på alla hundarna och vi vandrade hemåt i höstsolen.



På eftermiddagen blev det tuggis vilket alltid är lika populärt. På lördag ska vi fira med familjen och ha hundkalas här hemma. Det känns extra viktigt att fira hundarna lite extra efter vad jag/vi har varit med om det här året. Man vet aldrig när de kan bli sjuka och hur många dagar vi har kvar tillsammans, speciellt nu när de båda två börjar bli till åren...


Min älskade Solstråle har verkligen hjälpt mig att finna glädje under det här året. Han har så otroligt mycket livglädje och energi, och oavsett hur ledsen jag känner mig, eller hur dåligt jag mår så får han mig alltid att skratta och må bra för en stund. Det var liksom inte meningen att han skulle vara en goshund eller en dressyrhund, utan han är en livsnjutare som kom till mig för att sprida glädje.
Och det har jag verkligen behövt de här åren❤.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!