Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 26 oktober 2019

Mina handarbetsköp från gårdagen!

Det blev lite sockgarn; fyndade bland annat 5 stycken 100-gramsnystan för 100 kronor i Adlibris stånd. 
Jag hade kunnat köpa mycket fint garn men det fanns inte pengar för det.
Ska man köpa vackert handfärgat ullgarn - som det fanns väldigt mycket av -
så får man ge från 150 kronor och uppåt per härva...

I Adlibris stånd köpte jag även SUPERBILLIGA strumpstickor; 20 kr för 3 pack!!! 
Sjukt bra pris; annars hade jag nog varit tvungen att lägga minst 100 kronor för 3 pack.
Det är bra att ha flera set strumpstickor i olika tjocklekar så att jag kan sticka på olika projekt samtidigt. 
När man virkar kan man ju använda samma virknål till flera projekt,
 men med stickning måste ju maskorna
vara kvar på stickorna (om man inte ska göra det VÄLDIGT krångligt) så länge som man 
arbetar på projektet...

Sedan blev det tre handarbetsböcker från ett hemslöjdsförlag. Jag var egentligen bara
intresserad av den i mitten, men man fick köpa 3 mönsterböcker för 100 kronor och ville man bara ha en bok
så kostade den ändå 100 kronor så jag tog några till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!