Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 19 oktober 2019

Dagens juliga handarbeten

Idag har jag handarbetat på två projekt. Det första är en ny CAL, HÖSTFÄGRING CAL från Charlotta Wadman . Det ska bli en scarf/sjal och jag har valt att virka den i julfärger snarare än höstfärger... Det ursprungliga garnet som Charlotta använder till det här projektet verkar jättegosigt och mysigt men är tyvärr ganska dyrt och jag har inte råd med det. Dock fanns det ett garnalternativ i bomull så jag bestämde mig för att använda ett annat bomullsgarn med samma tjocklek som jag redan hade hemma.


Efter jag hade virkat klart del 1 av Höstfägring Cal så tog jag fram ADVENTSSOCKAN för att försöka tackla alla flätorna på skaftet...


Suck...!!! Det är ganska knöligt med flera olika mönsterdiagram och flera olika flätor och olika typer av ökningar och 5 strumpstickor och en flätsticka...! Jag fick verkligen ta tid på mig att läsa mönstret sakta och ordentligt, och ta varv för varv innan jag kom in i det någorlunda...fast snabbt går det inte...


Det är tur att jag har flera olika projekt på gång för jag skulle inte orka sticka på enbart de här sockorna. Mönstret kräver en sådan koncentration att jag blir slut i skallen efter ett tag och då är det skönt att kunna sticka på något enklare en stund.

1 kommentar:

  1. Sv: Jag följde också diagrammet, för första gången. Det blev mycket enklare och tydligare då. Det ska bli roligt att se hur dagens del ser ut. Hur stor blev din? Min är bara 35x20, vilket verkar litet mot många andras.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!