Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 1 november 2019

En båträtt...

En av favoriträtterna som vi - jag, syrran, mamma och pappa - brukade äta på båten var varma mackor med makrill.
Pappa hade köpt ett litet smörgåsjärn på en av sina jobbresor och det blev underbara varma mackor på gasolspisen med hjälp av det järnet. Jag kom ihåg hur mamma och pappa utvecklade ett löpande band-system tillsammans där de effektivt bredde och gräddade den ena mackan efter den andra medan jag och syrran satt bredvid och tittade på.


Nu när jag försöker äta mer fisk så kom jag att tänka på de där mumsiga varma mackorna med nyttig makrill i tomatsås och funderade på hur jag skulle kunna uppdatera den maträtten. Till slut kom jag på att jag skulle kunna använda en tortilla som pizzabotten och bre ett tuuuunt lager med tomatpuré, sedan på med lite makrill i tomatsås och några ostskivor ovanpå det. Alltså, det blev såå gott!
Nu kan jag till och med längta efter att äta det till middag; det gäller bara att se till att jag har riven ost och makrill hemma. Det är ju ganska dyra ingredienser så jag försöker passa på att handla dem när det finns bra erbjudanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!