Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 8 mars 2019

Trevlig fredag

Idag har det varit fullt upp...men på ett trevligt sätt. På förmiddagen gick vi en liten promenad i regnet - absolut gräsligt väder med massor av snöslask och regn - och sedan var jag hemma en stund och aktiverade mina pälsklingar med leksaker och tuggis innan jag och Kaxmörten gick på filmdate hos Bästa T.
För femtioelfte gången så tittar vi på underbara Sagan om Ringen och handarbetade och åt frukt och annat gott. Självklart fick Kaxmörten smarrigt hundfika😊.
Efter vi kom hem från våran trevliga filmdate hämtade syrran upp mig för en liten tripp till affärerna för att handla mat och hundtuggis, och där och då bestämde vi att jag och hundarna skulle hänga med hem till dem för att käka och titta på film. Så vi hämtade upp mina hundar och drog hem till syrran och svågern. Det var skönt att se svågern hemma igen efter olyckan, även om han så klart har begränsad rörlighet efter rygg-operationen.
Vi åt texmex till middag och jag och syrran tittade på lite pyssel som hon håller på med just nu innan vi satte på kvällens actionfilm, Whitehouse Down. Sedan fick vi skjuts hem eftersom Alfahanen inte orkar gå hela vägen.
Nu ska det bli skönt att gå och lägga mig, och i helgen blir det sport, handarbete och Mello!

Annie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!