Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 10 mars 2019

Helgens virkning


Hela helgen har jag virkat på den här duken, UNICORN MANDALA CAL. Det är inte något planerat och direkt efterlängtat projekt, utan jag har helt enkelt försökt hitta något att göra med ett stort melerat garnnystan som jag har haft ett tag. Garnet är väldigt populärt bland de som handarbetar och heter Scheepjes Whirl, och det är första gången jag använder det. Planen var att virka en sjal (som många andra har gjort), men den idén övergav jag ganska snabbt. Jag är nämligen inte så förtjust i garnet och tror inte jag kommer att använda det mycket framöver. Garnet är för tunt för min smak och dessutom delar sig garnet i flera trådar vilket gör att det blir ganska svårvirkat, i alla fall för mig. Det är ju trevligt med färgskiftningar, men nu undrar jag också varför jag valde just den här färgen en gång i tiden...? Hade jag valt färg idag hade jag tagit någon annan roligare färgkombo...
Men förhoppningsvis kan det bli en fin, stor duk av det i alla fall och sedan får vi se om jag behåller den eller ger bort den...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!