Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 14 november 2020

Fin lördag ändå...


För en gångs skull hade jag ingenting emot att gå upp tidigt så att jag kunde se den skidskyttepremiären. Det var SÅ underbart att se Björn Fessy och Lotta Fahlberg i studion och titta på tävlingarna, där Stina Nilssons första tävlingsstart i skidskytte var höjdpunkten.


Jag kände mig nästan gråtfärdig av tacksamhet att det äntligen var skidsport, och att det inte var inställt. Det är svårt att hålla humöret uppe just nu med alla orosmoment som hotar tillvaron så det var ljuvligt att en stund få fokusera på spännande skidskyttetävlingar igen...!

Tack och lov är det tävlingar imorgon också, och sedan är det tänkt att Vinterstudion ska börja nästa helg...och jag håller allt tummar att så blir fallet också.

En annan stunds glädje fick jag när jag såg väderprognosen för den närmaste veckan!!!


Hoppas, hoppas, hoppas att den inte förändras; jag behöver snö!!

Men när det inte snöar i verkligheten får man brodera snöflingor när man handarbetar i stället❄.


1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!