Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 18 november 2020

 Återigen en tuff dag då jag känner mig trött och det är svårt att motivera mig till att göra sådant som jag 'borde' göra. Jag lyckades fixa en del med paketkalendern och satte upp mina julgardiner i vardagsrummet, men allt kändes segt och inget var lustfyllt. Det är svårt att känna julglädje när allt är så ovisst. Jag ser verkligen fram emot helgen när Vinterstudion ska starta för säsongen men del av mig går och väntar på att det ska bli inställt, och ingen vet om det blir några mästerskap framöver så det går inte att se fram emot det heller. 

Nu på kvällen satt jag och virkade lite på ett julprojekt till mig själv, men jag fick repa upp flera gånger eftersom jag har satt ihop en egen variant av ett Drops mönster och jag fick inte ihop det i praktiken som jag tänkte i teorin. Så det kändes som bortslösad tid... Och en stor anledning varför jag föredrar att använda färdiga mönster.

Jag vet inte om det är mina hormoner som gör att det känns extra tungt just nu, förutom all oro och ovisshet över hur det ska bli framöver. Enligt väderappen ska det eventuellt snöa lite under det närmaste dygnet, men just nu är det +9 grader så vi får väl se hur det blir med det... Jag vet bara att jag desperat behöver lite snömagi i mitt liv just nu...

1 kommentar:

  1. Sorry you are feeling down. I get to feeling that way often. I just have to pick myself up. I hope you can pick yourself up and be positive very soon.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!