Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 7 september 2020

Oro


Min älskade Solstråle fyller nio år i oktober. Den här sommaren har han haft mer hälsoproblem än vanligt; han har haltat flera gånger och ikväll har han haft ont någonstans och skrikit till flera gånger. Det hände ganska ofta att han fick värk när han var ung men när han blev vuxen blev det bättre och jag lyckades hjälpa honom när han hade problem. 

Nu börjar jag bli orolig att problemen kommer tillbaka eftersom han börjar bli gammal. Ikväll har jag gett honom smärtstillande/antiinflammatorisk medicin som jag har kvar sedan tidigare, och han har lyckats koppla av nu och sova ordentligt så förhoppningsvis mår han bättre igen. Men vad händer den gång jag inte kan hjälpa honom själv? Jag är inte redo att förlora ännu en bästa vän, så jag hoppas, hoppas verkligen att den här sommarens problem har varit en ren tillfällighet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!