Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 4 september 2020

Några blogginlägg

 Idag har jag inte handarbetat någonting. Istället har jag skrivit två långa blogginlägg. Ett på min engelska KORSSTYGNSBLOGG, där jag brukar skriva ungefär ett inlägg i veckan då jag berättar om vad jag har broderat på den senaste veckan. Den här gången visade jag några färdigställda projekt och ett par julbroderier som jag har sytt på den senaste veckan.

Sedan har jag skrivit säsongens första inlägg på min älskade JULBLOGG där jag varje höst sedan 2014 har delat med mig av min jullängtan och mitt julpysslande. När jag började julblogga hade jag inte många läsare, men nu, 7 år senare, är det den av mina tre bloggar som har flest följare vilket är riktigt roligt och något jag är ganska stolt över💓. 

Ska bli intressant att se hur det kommer att gå att återigen ha tre bloggar på gång samtidigt i höst... Jag har en känsla av att jag redan nu får be om ursäkt i förväg om denna vardagsblogg får stå åt sidan en aning de närmaste månaderna. Men som vanligt kommer det alltid att bjudas på söta hundbilder här om inget annat😉😁. 

Efter att jag hade spenderat hela eftermiddagen och tidiga kvällen på de två blogginläggen, så spenderade jag ytterligare ett par timmar i köket och stekte ett stort lass zucciniplättar med fetaost, en av mina favoriträtter på sommarhalvåret.



Alltså, jag är full av beundran för de som fotograferar mat! Det måste vara en av de svåraste saker att fotografera😕. Varje gång jag försöker ta foton av någon maträtt så ser det bara ut som en stor osmaklig blobb😖😂...

Och medan jag var i köket så passade Kaxmörten så klart på att gosa in sig i min underbara mysfilt.


Jag har försökt att tala om för honom MÅNGA gånger att han har en egen filt, men ibland har man ju bara inte hjärta att säga nej. Speciellt när tjuven är så söt och börjar bli riktigt gammal...😍💓.
 

2 kommentarer:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!