Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 7 september 2020

En nymodighet...?

 

När det kommer till teknik och tekniska nyheter är jag bland de sista som uppdaterar mig och jag har noll koll på läget. Dels beror det väl på att jag inte är så intresserad, och dels beror det nog på att jag ändå inte har ekonomin att köpa nymodigheter och då är det ganska meningslöst... Oftast brukar jag få något begagnat och så lär jag mig allteftersom jag behöver.

Men häromdagen när jag bläddrade i Rustas reklamblad upptäckte jag en grej som verkade SUPERSMART! En skärmförstorare till min Iphone! Det har säkert funnits i åratal 😉😂 men som vanligt har jag aldrig hört talas om det. Med tanke på att jag har en begagnad, lite äldre och mindre Iphone så har jag alltid tyckt att det är ganska drygt att titta på den lilla miniskärmen när jag vill kolla på program mm. Att få en större bild att titta på skulle alltså inte vara så dumt! Och med tanke på att den bara kostade 49kr på rea så var jag tvungen att slå till på en gång! Och självklart valde jag en rosa modell!

Jag testade den på en gång jag kom hem, och blev ganska nöjd. Jag inser att det säkerligen finns mycket bättre och större skärmförstorare - den här var typ 15-10cm - men för det priset kan jag inte klaga. Och nu håller jag på att virka ett skyddande fodral till min nya teknikgrej. Som man gör när man är handarbetsnörd istället för tekniknörd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!