Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 23 september 2020

Just nu...


Efter att Solstrålen blev sämre i början på veckan så var jag igår till veterinären med Solstrålen och vi fick också träffa en sjukgymnast. Efter diverse röntgen och prover (som alla tack och lov såg bra ut) har vi nu fått en medicin som förhoppningsvis ska hjälpa honom med hans oförklarliga smärtproblematik. Han fick dessutom en lugnande spruta innan röntgen och han var helt slut resten av dagen och ville bara sova.

Men efter en lång natts sömn utan smärta så vaknade han ganska pigg och på eftermiddagen kunde vi sammanstråla med våra vänner T och lilla Zelda.


Lilla Zelda vill gärna kela och gosa.


Och göra allt som Solstrålen och Kaxmörten gör.


Pussa på farbror Kaxmörten...

...och favoriten Solstrålen💓.


Och mina grabbar är så snälla och tålmodiga med lilla Zelda som följer dem hack i häl.

På kvällen gjorde jag lite zucchiniplättar och tog tag i disken som har blivit lidande under de senaste stressfyllda dagarna. När jag slängde ett öga in i vardagsrummet så såg jag detta😍.


 Mina älskade pälsklingar som låg och myste i soffan bland kaoset av filtar och garner och kuddar till ljudet av julmusik. Och jag fylldes av en sådan otrolig kärlek och tacksamhet att de båda två verkade må bättre igen💓. Och efter flera månaders oro över hundarnas välmående kändes det som om jag återigen kunde andas ordentligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!