Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 8 september 2020

Julprojekt

 Idag har jag broderat på detta projekt.

Jag älskar verkligen det här motivet och det är jättekul att se det växa fram på väven. Det är en lite grövre väv (4,4 rutor/cm) så det är lättbroderat. Det som ÄR lite krångligt är att man måste brodera med tre trådar (istället för 2) vilket gör det svårare varje gång man startar med nya trådar. Men jag försöker se till att jag kan fästa trådarna i de stygn som jag redan har broderat.

Hursomhelst, det känns som om jag fortfarande har möjlighet att få detta projekt klart till jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!