Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 6 januari 2020

Skön sportsöndag

Idag har det blivit mycket sport på tv. Sverige lyckades vinna brons i junior-VM i ishockey och sedan spelades en väldigt underhållande och spännande final mellan Kanada och Ryssland som till slut vanns av Kanade. Dessutom var det sluttampen uppför slalombacken i Tour de Ski vilket alltid är kul att titta på, även om det inte är några svenskar inblandade högst upp vilket tyvärr var fallet i år...

Medan jag tittade på tvn så stickade jag på vantar och gjorde klart vanten Granskott som är designad av Maja Karlsson.


Jag har stickat den här vanten i flera olika varianter, men i början valde jag att inte sticka mönster på tummarna eftersom det blir så knöligt med få maskor, fem strumpstickor och flera färger. Men nu börjar jag bli så pass van med flerfärgsstickningen att jag även kan ge mig på små tummar med två färger. Dessutom brukar jag alltid lägga till lettiska flätor ( det smala flätmönstret mellan resåren och mönsterstickningen) för jag tycker det är sååå snyggt och roligt att sticka.


Helt klart är det inte bara jag som tycker det är avkopplande med garner och stickning. Kaxmörten tog chansen att ligga och mysa bland mina ullgarner när jag hade annat för mig😍.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!