Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 25 januari 2020

Några bilder från dagen...


Idag hade jag tid att göra klar den första NYÅRSVANTEN. Jag är riktigt nöjd med hur den blev. Passformen är riktigt bra och mönstret blev fint trots att jag valde att bara använda 2 färger.

 
Kanske att jag skulle vilja att vanten hade en längre mudd, men samtidigt är vanten ganska nätt och fin som den är och passar bra för en mildare vinter.


Medan jag stickade och tittade på sport så tuggade hundarna på tuggben.

Efter jag blev klar med den första nyårsvanten så var jag LIIITE sugen på att testa att sticka mönstret med tre färger. Så jag började på en ny vante i julfärger och ganska så snart satt jag där med tre färger och garntrassel och en stickning som går i snigelfart.


Turligt nog så är det bara 3-4 varv med tre färger, men det går så långsamt för mig att sticka de varven och det är ganska frustrerande... Dock måste jag säga att det blir väldigt snyggt och tre färger ger verkligen en extra dimension till mönstret.


På kvällen ligger hundarna och sover i soffan bredvid mig och det är ju bara så gulligt när Solstrålen rullar ihop sig som en liten boll bredvid mig😍.


Det är lite svårare att ta en bild på Kaxmörten på kvällarna eftersom han för det mesta är begraven under en hög med filtar (även om man ser de små tassarna😉).


 Det är kul att se att min plan (läs mer om den HÄR) att virka en filt enbart till hundarna - eller framför allt Kaxmörten - så att de inte skulle sno mina filtar, verkar fungera ganska bra.


Filten ligger alltid i deras hörna numera och Kaxmörten älskar verkligen att rulla in sig i den.

3 kommentarer:

  1. Gosiga hudar och vilka fina vantar <3

    SvaraRadera
  2. Du stickar så fina vantar :) <3
    Jag kan sticka vanliga halsdukar utan mönster hehe och tycker att det är väldigt rogivande. Skulle vilja lära mig att sticka så fina mönster som du gör. Men tror inte att det skulle bli något av det mer än trassligt garn ;)
    Men får nog börja lära mig lite smått tror jag när allt lugnar ner sig runtomkring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kan verkligen rekommendera Maja Karlssons gratis mönster på Järbo Garns hemsida när du vill lära dig mer. Hennes mönster är alltid lättförståeliga:) De har dessutom 'stickskolor' där man kan lära sig sticka vantar och sockor mm.

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!