Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 29 juni 2016

Sommar-tv...yippie!

Ni som har följt bloggen ett tag har kanske förstått att jag gärna kopplar av med handarbete framför tvn:) Nu på sommaren så är det ju dock många bra serier som har sommaruppehåll, men tack och lov så har ett antal bra serier börjat också som jag ser fram emot att titta på under sommaren.

Först ut har vi min engelska favoritdeckare, Midsomer Murders. Jag minns att jag och pappa brukade sitta och titta på engelska deckare såsom Adam Daglish när jag var tonåring, och sedan dess har jag alltid gillat engelska deckare som har mycket handling och karaktärer - men kanske mindre blod och våldsamheter. När jag bodde i England hade jag förstås chansen att bli ännu mera förtjust i  engelska deckare såsom Agatha Cristie, Poirot, Morse och många flera. Men min favoritserie är Midsomer Murders. Och jag kan se avsnitten om och om igen! Trots att jag vet vad som händer:) Jag bara älskar blandningen av komedi, deckargåtor, idyll, charmiga karaktärer och galna karaktärer mm mm. Och varje sommar brukar det komma nya avsnitt och så även i år. Att se ett helt nytt avsnitt är verkligen en högtidsstund för mig och det är härligt att kunna ha hela sex tisdagskvällar i sommar tillsammans med Chief Inspector Barnaby och Midsomer:)

Nästa favoritserie som går nu under sommaren är Barnmorskan i East End! En helt ny säsong där man får följa några barnmorskor i Londons fattiga kvarter under 50-talet. Det är en underbar serie om vardagslivet och vardagsproblemen på den tiden, och det är så skönt att titta på en serie som inte har konstant överskott på mord och våld utan fokuserar på vanliga människor och deras vanliga liv:) Det finns en sådan värme i den serien och jag är jätteglad att det finns nya avsnitt att följa på onsdagarna!

Den tredje serien som har börjat är den engelska serien (hmm, börjar se någon form av trend här...inte konstigt att jag fortfarande kan sakna tv-programmen i England!) Världens Bästa Veterinär som handlar om en exceptionell engelsk veterinär som har vigt sitt liv åt att rädda djur hur svårt sjuka/skadade de än är, och ALDRIG verkar ge upp när det gäller hans patienter. Jag har faktiskt inte sett den här serien förut, men jag har hört andra hundägare prata om hur fantastisk han är och vilket bra program det är. Idag började det en ny säsong så jag bestämde mig för att titta på programmet...och jag satt med tårar i ögonen hela tiden när jag tittade. Det engagemang han visade för djuren, och de skador som han lyckades fixa var helt fascinerande och jag satt trollbunden i 45 minuter. Det värmde verkligen hjärtat...och får en att önska att man bodde lite närmare den veterinärskliniken!

Så när andra klagar på att det inte finns något bra att titta på på somrarna så kan jag inte riktigt hålla med dem. Och då har jag ju förstås inte nämnt alla timmar av sport som jag har tittat på och ser fram emot att titta på de närmaste månaderna:)))

Annie

1 kommentar:

  1. Jag ser nästan aldrig på TV. Faktiskt. Men jag läser en massa böcker.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!