Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 11 mars 2022

Våran (hund)dag!

 Vi älskar sovmorgon, så medan matte gjorde sig i ordning på morgonen så låg vi och slappade i sängen.

1
Sedan var vi redo för en morgonpromenad!


Ute sken solen och vi hade bråttom till vårat favoritställe.


Hundgården! 
Matte tyckte att det var lite lerigt och muttrade om att vi skulle bli skitiga.
Som om det skulle vara ett problem?!


Vi tränade på inkallning vilket var lätt som en plätt.


Och så fick vi söka efter godis!


Sedan gick vi en promenad och matte svor över isen som aldrig försvinner.
Synd att hon inte har fyra ben som oss...


Sedan fick vi vara hemma själva en stund medan matte gick till affären.


När matte kom hem fick vi mat.


Självklart var vi duktiga och väntade på mattes 'Varsågod'...trots att vi var JÄTTEHUNGRIGA!!!


Sedan vilade vi några timmar medan matte tittade på sport och handarbetade.


På eftermiddagen gick vi ut på prommis igen med matte.


Äntligen kan man hoppa upp på stenar igen så att man får godis😋.


När vi kom hem så fick vi vårat eftermiddagstuggis!


Så gott!


Sedan blev det en liten mysstund på värmefilten bredvid matte.


Under kvällen slappade vi medan matte handarbetade och pysslade i köket.


Så skönt att mysa i soffan på kvällarna!


Det var våran dag det.
Hoppas ni också har haft en bra dag!

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!