Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 11 december 2016

Nobel

Idag var en av mina favoritdagar på året! Om julaftonen är den bästa dagen så ligger Nobel-dagen bland topp-5! Jag hade planerat att fixa något extra gott käk till mig själv, men eftersom jag är förkyld så var det inte så stor idé. Men det gick bra ändå.
Jag roade mig med att dekorera min julgran...


...och dekorera mina julblommor.


Så vad tyckte jag om Nobel-festligheterna?

De kungliga damerna hade supersnygga klänningar, speciellt kronprinsessan Victoria! Hon var så stilig och elegant! Det var också trevligt att alla kungabarnen med sina respektive var med. Som vanligt var det kul att höra talen, speciellt det som framfördes från Bob Dylan eftersom han inte var där och inte har synts i media. Under dagen var det även några känslosamma stunder som berörde mig, speciellt när Patti Smith kom av sig när hon sjöng en av Bob Dylans sånger under prisceremonin. Numera tycker jag ju också att det är väldigt intressant att lära känna nobelpristagarna så jag brukar alltid titta på Nobelstudion dagarna innan där vinnarna och deras forskning presenteras mera noggrant.
Det känns alltid lite tråkigt när den långa sändningen från Nobelfesten är slut och man vet att man får vänta ett helt år på nästa fest...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!