Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 10 december 2016

Granbestyr

Jag kämpar just nu med en förkylning, samtidigt som jag försöker hinna med och orka med allt som jag vill göra i december. Känner mig ganska frustrerad över den här situationen, men fördelen har i alla fall varit att jag har haft mera tid att göra klart julklappar eftersom jag har varit tvungen att vila mer än vad jag hade planerat...

Idag kom min systerson förbi för att hjälpa mig ta upp granen från källaren och såga av en bit av stammen längst ner. Jag kommer att klä granen imorgon, och jag hoppas att den kommer att hålla sig fin ända till mellandagarna... Jag är lite orolig för jag tyckte den tappade lite väl mycket barr under tiden som vi fixade till den. Fast den har druckit vatten på kvällen så jag håller tummarna att det finns nog med barr kvar på granen när julaftonen kommer!
Hursomhelst, det är inget fel på den underbara grandoften i alla fall; trots min förkylning så känner jag den:)))

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!