Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 28 april 2022

Just nu...

 

Nu börjar det bli lite grönt ute, även om det tar sin lilla tid. Det börjar komma skott på träden och jag har till och med sett vitsippor på ett par välskyddade ställen. Dock är det ganska kallt i luften med kalla vindar just nu så ibland har jag fortfarande mössa på mig för att hålla värmen när vi är ute. 


Här hemma har jag stoppat undan vinterkläderna och tagit fram sommarkläderna, även fast det nog kommer att dröja innan jag tar på mig ett linne eller korta byxor... Dock kände jag att det var dags att göra det nu innan den galna ishockeymånaden MAJ börjar då jag vill undvika tidskrävande och tråkiga hushållssysslor i den mån jag kan.


Jag har också beställt ett nytt och förhoppningsvis godare foder till Kaxmörten och han hoppade genast i lådan för att undersöka det nogare...😁. Har nog aldrig fått ett sötare innehåll i en låda förut😂😍.

När det gäller handarbete så har jag mest broderat på denna jultavla den senaste tiden.


Gillar verkligen den gammaldags känslan/färgerna i detta projekt. Dock har jag fått klara mig utan ett par tre färger vilket har begränsat mig en hel del...men idag fick jag hem de saknade broderigarnerna så nu är jag supermotiverad att göra klart den här tavlan. Man skulle eventuellt kunna byta ut en brun nyans mot en guldglittrig broderitråd, men jag har inte bestämt mig för om jag vill göra det eller ej. Det kommer att bli krångligare och mer tidskrävande att brodera de delarna då; samtidigt skulle det säkert vara lite häftigt med gulddetaljer på släden mm...
Vi får se vad jag känner för så småningom...


I väntan på de saknade broderigarnerna till det förra projektet så startade jag på ännu en jultavla, och spenderade en dag med att brodera några granar och en hund...


Funderar lite grann på varför jag har gått tillbaka till att brodera julmotiv...? Normalt sett den här tiden på året så brukar jag ha gått vidare till lite mer varierande teman. Kanske det har att göra med att jag var så stressad innan jul att jag inte hann med mycket av det jag ville göra, och därför tar ikapp det nu...? Eller så kanske mitt sviktande mående den senaste tiden har gjort att jag återigen söker mig till den trygga och mysiga JULEN...? Eller så har den här sega och kylslagna våren än så länge inte gett mig någon inspiration till andra motiv..? 
Hursomhelst, det blir intressant att se vart min handarbetslust tar mig när vi går mot varmare tider framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!