Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 20 april 2022

Dags att packa hundväskan igen

 Nu när Solstrålen är sitt vanliga energiska jag igen så kändes det som ett bra läge att gå en långpromenad igen idag. Över påsken har ju han varit alldeles för dålig för sånt, och de senaste dagarna har jag inte heller velat ge honom något tuggben som sysselsättning, trots att han stirrar bedjande på mig flera gånger om dagen... Han förstår ju inte att matte knappt har återhämtat sig från senaste gången han åt tuggben. Eller om jag ska vara korrekt så var det mer en fråga om att han SVALDE tuggben😩...

Hursomhelst, idag sken solen och det var runt 15 grader varmt, så för första gången i år tog jag fram den välanvända hundväskan som syrran sydde till mig för ett antal år sedan. Sedan fyllde jag den med alla saker vi har användning för på våra sommarpromenader som tex vattenflaska, bajspåsar, pappersnäsdukar och hundgodis. Kändes verkligen som ett riktigt härligt vårtecken att ta fram den igen.


Idag gick vi en längre runda som jag verkligen gillar. Vi går förbi bondgårdar och stora ängar med hästar, och dessutom går vi över tre broar och ett par vattendrag så det är mycket fint att njuta av. Fast än så länge är det inte så mycket färg på ängarna.


Det mest färgglada var tussilagon som växte längsefter gångvägen.


Det var fullt drag vid ån; antar att det är mycket snö som har smält etc. Det dånade en hel del så det var inte riktigt läge för att stå och njuta, vilket jag annars brukar ta mig tid att göra.
Saknar ju skärgårdslivet som är inpräntat i min själ sedan barnsben, så numera är varje stund vid ett vattendrag jättemysigt.


Men jag passade i alla fall på att föreviga mitt underbara promenadsällskap på bron med ån i bakgrunden. 
Det blev en härlig promenad och det märktes verkligen att framför allt Solstrålen var jättenöjd med att vara ute på vift igen😁. 

1 kommentar:

  1. Låter verkligen som en underbar promenad. Tänk samma runda sen när det är grönt och vackert.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!