Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 26 april 2020

Home is where the dog is🐾




Ni som har hängt här länge kanske kommer ihåg att Tyson hade en bästa kompis som hette Lipton. De var nästan jämngamla och som ler och långhalm tillsammans. De åldrades tillsammans, var aldrig osams och älskade att gå på promenader tillsammans eller bara ligga sida vid sida. Nu när jag tänker tillbaka på deras speciella vänskapsband genom åren så blir jag riktigt känslosam för det var verkligen unikt och speciellt att bevittna❤.

Efter att underbara Lipton somnade in för några år sedan så har hans människofamilj varit utan en älskad fyrbent följeslagare.


Tills nu!
Nu i helgen har en supersöt och pytteliten SilverZelda flyttat in hos dem😍😍😍❣ Och jag gläds så mycket för min vän T och hennes familj som återigen har en liten fyrbent pälskling att älska och pyssla om  och skämma bort❤. Som ni förstår ser jag verkligen fram emot att få träffa denna bedårande lilla tjej och mina sötnosar ser fram emot att så småningom få lära känna en ny kompis!
Stort grattis till lilla Zelda och hennes nya familj💝🐾💝❣

2 kommentarer:

  1. Ja det känns så rätt att låta en till hund komma in i familjen nu. Som du skrev till mej; Lipton ligger vi regnbågsbron och ler ner på oss...❤️ Jag vet att det alltid finns en plats i mitt hjärta där han för evigt kommer att vara och att det bandet vi hade var unikt. Från att ha varit gatuhund som kom till flera olika ägare som klassade honom som omöjlig och farlig tills han flyttade hem till oss på eget bevåg och blev en underbar familjemedlem som älskade alla småbarn och var en underbar barnvakt och lekkamrat i nästan 15 år till min yngste son. Men som sagt: Nu börjar ett nytt kapitel, med en helt annan hund som vi ska dela livet med😊🙏. En hund som aldrig farit illa och som vi får ha från valp. Så hela familjen välkomnar lilla SilverZelda som är en mix av nakenhund/shih-tzuh och yourkshireterrier. Och jag vet att Kaxmörten kommer att uppfostra henne som Lipton var med att prägla honom. Och att solstrålen kommer att bli en underbar lekkamrat !❤️❤️❤️

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!