Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 5 mars 2018

Köksaktiviteter

Idag har jag hållit på i köket en del...

Jag gjorde en ny sats av min kanelmusli med solrosfrön, linfrön och russin.


Sedan blev det en sats av små sockerskorpor som jag inte har bakat på jättelänge.


Jag kommer fortfarande ihåg den första gången jag bakade sockerskorpor. Det var på hemkunskapen på högstadiet för drygt 30 år sedan. Vi fick med oss receptet och varsin liten påse med skorpor hem och jag tyckte de var så goda.
Igår kom jag helt plötsligt att tänka på dem när jag funderade på vad jag skulle kunna baka och ha till hands när jag behöver något att knapra på. Och det fungerade!

Dessutom gjorde jag en stor sats curry och sist men inte minst lyckades jag ta itu med all disk också!

Annie

1 kommentar:

  1. Oj, vad du hann med! Låter gott med både müsli och sockerskorpor!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!