Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 29 oktober 2021

Ren-vantar

 Idag har jag kämpat vidare med mina ren-vantar. Så här ser orginalet ut.

Stora Vantboken av Jorid Linvik

Det har inte varit helt enkelt, och jag har fått repa upp lite grann, men här är min version...


Om ni kikar på orginalet så ser ni att jag har ändrat baksidan en hel del för att det skulle fungera med mitt garn som är lite tjockare.

Tycker det blev väldigt bra ändå. 
Men som sagt, det har varit lite knöligt att få till den här vanten, och mycket mönster att hålla reda på så det känns lite segt att sticka ännu en vante. Men jag ska sova först så kanske jag har fått mera energi och pepp imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!